חשיפת עמודי בטון נסתרים

חשיפת עמודי בטון נסתרים

שאלת היכן נמצאים עמודי הבטון הנסתרים  בקיר המטויח. או אם בכלל נמצאים…? זאת שאלה שכולם נתקלים בה. אדריכלים/לות מעצבות/ים מהנדסים ועוד…..הנה התשובה

מציאת קורות ועמודי בטון

כמעט בכל פנייה למיפוי ומדידה שמתקבלת בחברתנו אנו נשאלים לגבי מיקומם המדויק של עמודי הבטון המזויינים כמו גם מיקום הקורות והתומכות במבנה, פעולות שמן הראוי לבצעם כבר בעת המיפוי. מבחינתנו, אנו בהחלט מודעים לחשיבותם של פרטי מידע אלו עבור המעצבת או האדריכל בהליך קבלת ההחלטות בהמשך כבר בהגשת הסקיצות הרעיוניות בשלבים ראשוניים וכמובן בהמשך בהורדת תכניות עבודה לבעלי המקצוע השונים.
ולכן פלקסיג'ט מפעילה שיטה ייחודית מבוססת על יכולת לזהות ולגלות את המיקום המדויק של עמודי הבטון המזוין וקורות תמך במקום, בקיר,  ולמקם אותם במדויק באוטוקאד. כיצד זה נעשה..? ובכן גלאי הרדיו שלנו משדר גל אלקטרומגנט לזיהוי זיון הבטון בקיר , ופולס הלייזר שעוקב אחריו בקטע זה יודע לשבץ את מיקומו המדויק לתוך קובץ האוטוקאד של המיפוי.

לדוגמא מדידה של מתחם פוליגוני בבית ספא בים המלח בו צריך היה לבצע שיפוץ. המתחם נמדד לאורך 4 שעות ובסיומן התקבלה התכנית הבאה שמציגה את המכלול והמורכבות שבמתחם כולל מיפוי של עמודי בטון בתוך הכיסוי החיפוי שבקיר.